Nu er der liv i bloggen om genkomsten

Få svar på de to vigtige spørgsmål: “Hvad vil der ske på denne blog?” og “Kommer Jesus snart?”

Velkommen til den nye blog. Her skal vi i den kommende tid dele en masse om de sidste tider, Jesu genkomst og den nye jord. På Facebook-kontoen “Genkomst” vil jeg lægge en besked op, når der er et nyt indlæg her på bloggen. Men jeg vil ikke påtage mig at lægge en besked op umiddelbart før Jesu genkomst, som en af mine mere end 200 nye Facebook-venner opfordrede mig til. Til trods for denne “mangel” håber jeg, at mange vil følge bloggen og dele noget af det med andre.

Sidste år fik jeg udgivet bogen “Han gør alting nyt – om de sidste tider, Jesu genkomst og den nye jord”. Under arbejdet hobede der sig en del materiale op, som ikke fik plads i bogen. Jeg har undervist og forkyndt mere end hundrede steder om bogens temaer. Reaktioner og spørgsmål fra tilhørerne har givet ideer til blogindlæg. Som kirkegænger vil jeg vinkle emnet i forhold til kirkeårets højtider og prædiketekster. Det sker allerede i næste indlæg, som kommer inden Kristi himmelfartsdag. Og så sker der jo hele tiden noget omkring os, der rejser spørgsmål i forhold til tegnene på Jesu genkomst.

Kommunikationen skal ikke kun gå én vej. Værdien ved en blog er i høj grad tilbagemeldingerne. Jeg ser frem til, at I vil bruge kommentar-feltet. Bemærkninger, spørgsmål, supplementer, protester og meget mere er velkomne. Har et bidrag ikke direkte tilknytning til et konkret indlæg, bør det gives til mig på hjemmesidens kontaktformular. Jeg modtager med glæde spørgsmål og forslag til nye indlæg.

Tag en rundtur på hjemmesiden. Lige nu er det hurtigt gjort, men der vil komme mere til. Og hvis nogen med mere forstand på Facebook og hjemmesider end mig har forslag til forbedringer, så lad mig endelig få jeres ideer. Jeg har samlet den del viden om de sidste tider og Jesu genkomst, og jeg har også en mening om meget af det (og en del spørgsmål), men jeg ved ikke ret meget om de sociale medier.

Jesus kommer snart

Hvis du er kommet her for at få svar på spørgsmålet: “Kommer Jesus snart igen?” så er svaret ja. Det sagde Jesus selv, da han gik her for 2000 år siden. Men noget tyder på, at Guds opfattelse af “snart” ikke helt svarer til vores forståelse af ordet.

Måske er det bedre at spørge: “Kan Jesus komme igen nu?”

Jeg er overbevist om, at kristne bør interessere sig for de sidste tider og Jesu genkomst, men det skal gøres forsvarligt. Tænk som advarende eksempel på de skriftkloge fra Jesu tid. De fleste havde fortolket profetierne om Messias, så de gik glip af ham, da han kom. De vågnede ikke engang op, da Jesus sagde: “I gransker Skrifterne, fordi I mener, at I har evigt liv i dem; og netop de vidner om mig. Og dog vil I ikke komme til mig og få liv” (Joh 5,39-40). Men undervejs fra profetierne blev givet, og til han kom, var der mange, som læste profetierne rigtigt, og det gav dem en stor velsignelse. Det gælder også dem, der døde, inden Jesus i tidens fylde blev født.

På den ene side skal vi altså granske Skrifterne, også for at forstå alt det med genkomsten (som i øvrigt fylder temmelig meget), men vi skal ikke gøre det på en måde, så vi overser det, når Gud handler.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial